Visuaalinen suunnittelu

Visuaaliset elementit auttavat rakentamaan mielikuvia siinä missä sanatkin. Ei ole yhdentekevää, millaisessa paketissa tuote on kaupan hyllyssä, millaista typografiaa verkkosivustolla käytetään tai millainen värimaailma yritykselle valitaan. 

Visuaalinen suunnittelu auttaa luomaan yritykselle, palvelulle tai tuotteen ilmeen, joka kertoo kohteestaan nopeammin ja laajemmin kuin sanoin ehtii kuvailla. Visuaalisen ilmeen palaset, kuten logo, typografia, liikemerkki, kuvitukset ja verkkosivuston visuaalinen ilme ovat osa yrityksen tarinan kuvallista kerrontaa. 

Logo, liikemerkki ja tunnus

Yrityksellä, tuotteella ja palvelulla on nimi ja sen nimen typografista esitysasua kutsutaan logoksi. Onnistunut logo tai liikemerkki lisää yrityksen tunnettuutta ja auttaa luomaan kestäviä mielikuvia yrityksestä. Logo on kuin käyntikortti tai puumerkki, osoitus siitä, että yritys on ylpeästi olemassa omalla nimellään. 

Logo on yrityksen tai brändin ytimen heijastuma, muttei koko persoonallisuus. Suunnittelemme logot ja yritystunnukset vastaamaan brändiä, jota niiden on tarkoitus edustaa. Rouhealle vahvoja muotoja ja rosoisuutta, klassiselle selkeitä linjoja ja pakansekoittajalle jotain yllättävää. 

Täysin uusien logojen suunnittelun lisäksi päivitämme myös vanhoja yritystunnuksia vastaamaan enemmän tämän päivän visuaalista kieltä. 

Visuaalinen ilme

Kun graafisen suunnittelijan asiantuntemusta viedään logosta laajemmalle, puhutaan visuaalisen ilmeen suunnittelusta. Visuaalinen ilme on kokonaisvaltainen opas siihen miten yritys näyttäytyy visuaalisessa viestinnässä. Se on palapeli, joka koostuu vaikutelmien rakentamisesta sekä värien ja muotojen hyödyntämisestä oikeiden mielikuvien ja tunnelman synnyttämiseen. 

Graafinen ohjeisto on dokumentti, joka tavallisimmin määrittelee visuaalisen ilmeen rakennuspalat. Ohjeistoa seuraamalla voidaan mahdollistaa yhtenäinen viestintä ja brändimielikuva kaikissa kanavissa. Visuaaliseen ilmeeseen voi kuulua logon lisäksi graafisia kuvituselementtejä, typografian määrittely, väri- ja kuvamaailman määrittely sekä esitys- ja asiakirjapohjia.

Verkkosivuston tai verkkokaupan visuaalinen suunnittelu

Toimiva verkkosivusto on muutakin kuin kasa koodinpätkiä. Verkkosivuston ilmeen suunnittelu on tasapainoilua visuaalisen näyttävyyden ja hyvän toiminnallisuuden välillä. Parhaissa yhdistyvät saumattomasti molemmat: helppokäyttöinen ja selkeä käyttöliittymä ja tarkkaan mietitty ulkoasu. 

Verkkosivuston ulkoasu on osa brändin visuaalista ilmettä. Vahvimman vaikutuksen tekeekin verkkosivu, joka jatkaa samaa visuaalista tarinankerrontaa kuin muukin ilme. Sivusto välittää myös tietoa ja mielikuvia parhaiten, jos sisältö on paketoitu selkeään ja visuaalisesti kiehtovaan muotoon.

Pakkaussuunnittelu

Hyvin suunnitelussa pakkauksessa on paitsi puoleensa vetävä ulkomuoto, myös jokin visuaalinen koukku, joka saa katsojan kiinnostumaan siitä. Suunnittelemme pakkauksia, jotka houkuttelevat poimimaan ne käteensä.

Tuotekuvien valokuvaus ja stailaus

Elämme kuvien täyttämässä maailmassa. Erinomainenkaan tuote ei välttämättä myy, jos siitä ei ole olemassa näyttäviä valokuvia. Tuotekuvien stailaaminen puolestaan auttaa kertomaan niistä haluttua tarinaa ja tukemaan muun visuaalisen viestinnän sanomaa. 

Esimerkkejä palveluista:

  • Yritysilmeet ja logot
  • Kampanjat
  • Pakkaussuunnittelu
  • Markkinointi
  • Mainosteippaukset
  • Messuosastot

"*" näyttää pakolliset kentät